WELCOME TO INVALUABLE
Be the first to know about
the latest online auctions.
Please enter a valid email address (name@host.com)
Sign Up »
PS: We value your privacy
Thank you!
 
 
Want to learn more
about online auctions?
Take a Quick Tour »
 
Invaluable cannot guarantee the accuracy of translations through Google Translate and disclaims any responsibility for inaccurate translations.
Show translation options

Lot 1378: Lyongrün, Arnold. Seestück. Öl auf Leinwand, auf Holzplatte gezogen. Links

Rare & Valuable Books, Modern Art, Prints & Photographs

by Nosbüsch & Stucke GmbH

November 5, 2016

Fasanenstraße 28, Berlin, Germany

Live Auction

Arnold Lyongrün (1871-1935) Please Register/Login to access your Invaluable Alerts

Past Lot
Looking for the realized and estimated price?

Description: Lyongrün, Arnold. Seestück. Öl auf Leinwand, auf Holzplatte gezogen. Links unten signiert. Um 1920. Bildgröße: 37 x 50 cm. Gerahmt.
Stimmungsvolles Seestück des deutschen Dekorationskünstlers und Kunstmalers Ernst Arnold Lyongrün (1871-1935). Er studierte in Königsberg und Breslau und ging anschließend nach Paris an die private Kunstakademie Académie Julian, dort wurde er Schüler bei Jules-Joseph Lefebvre und Tony Robert-Fleury. Neben seiner Arbeit als Dekorationskünstler ist er vor allem als Landschafts- und Marinemaler bekannt. Vorliegendes Seestück zeigt wohl eine Küstenszene an der Ostsee. - Sehr gut erhalten.

Artist or Maker: Lyongrün, Arnold.

Lot title
$0 (starting bid)
Lot title
$0 (starting bid)
Lot title
$0 (starting bid)
 
Lot title
$0 (starting bid)
Lot title
$0 (starting bid)
Lot title
$0 (starting bid)
 
Lot title
$0 (starting bid)
Lot title
$0 (starting bid)
Lot title
$0 (starting bid)